Jak prawidłowo poprowadzić proces dydaktyczny?
Posted by Gerwazy on lis 29, 2015 in dzieci, liceum | Możliwość komentowania Jak prawidłowo poprowadzić proces dydaktyczny? została wyłączona
Stanowią bazę całego procesu dydaktycznego. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie przekazu materiału. Od środków dydaktycznych zależy także atrakcyjność lekcji i tempo przyswajania podawanych treści. Najczęściej przez nauczycieli stosowane są podręczniki, karty pracy, zeszyty ćwiczeń, atlasy, plansze, ilustracje. Wszystkie te środki dydaktyczne powinny być dopasowane do rodzaju i ilości treści, a także ich tematyki.

Autor zdjęcia: Sergey G
Typy lekcji
Rodzaj lekcji jest w pełni uzależniony od tego, jakie treści będą przekazywane uczniom. Typy lekcji to np.: lekcja podająca, lekcja eksponująca, lekcja problemowa, lekcja ćwiczeniowa, lekcja mieszana. Istnieje także podział zależny od poziomu realizacji funkcji i tak wyróżnia się: lekcję wprowadzającą, lekcję utrwalającą, lekcję powtórzeniowo – systematyzującą, lekcję korektywno – uzupełniającą, lekcję sprawdzającą. Rodzaj lekcji może być także dostosowany do organizacji pracy i metod np. wycieczki poglądowe, zajęcia z wykorzystaniem filmu czy komputera, zajęcia pod kierunkiem nauczyciela, lekcje, na których wykorzystywane do pracy są tylko podręczniki szkolne.